Toimintakertomus 2018

SAK:n Tampereen Paikallisjärjestö on perustettu 1906 ja sen toiminta-alue on Tampereen seutukunta. Jäsenyhdistyksiä paikallisjärjestöllämme oli vuoden lopussa 52. Näiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on noin 55 000 ja olemme osastojen jäsenten lukumäärällä laskettuna Suomen suurin paikallisjärjestö.

Hallinto
Paikallisjärjestömme hallituksen kokouksia pidettiin vuoden aikana kuusi. Puheenjohtajana toimi Markku Kivistö ja varapuheenjohtajana Juhani Jara. Hallituksen kokouksiin kutsutaan aina paikalle varsinaiset jäsenet, varajäsenet sekä asiantuntijajäsenet ja taloudenhoitaja. Johtoryhmä kokoontui vuoden aikana seitsemän kertaa järjestön asioiden hoitamiseksi ja valmistelemaan hallituksen kokouksia. Toimialat pitivät vuoden mittaan kokouksia omien erityiskysymystensä tiimoilta.

Sääntömääräiset kokoukset eli edustajiston kevätkokous sekä syyskokous pidettiin Kalevasalissa. Syyskokouksen alustajana kuultiin kansanedustaja Pia Viitasen puheenvuoro. Myös TUL esittäytyi kokouksessamme.

Omia tapahtumia ja osallistumista

Helmikuussa järjestettiin yhteinen koulutuspäivä Oulun seudun paikallisjärjestön väen kanssa TURVA:n tiloissa, kouluttajana Eija Harjula SAK:sta. TaPJ:n edustajat osallistuivat monenlaisiin tapahtumiin, koulutuksiin ja yhteistyökumppanien järjestämiin tilaisuuksiin vuoden aikana. SAK:n Pirkanmaan aluetoimikunnan toiminnassa oltiin tiiviisti mukana ja johtoryhmän jäseniä osallistui myös keskusjärjestöjen yhteisiin Kolmen koplan kokouksiin vuoden mittaan.

Yhteiskunnallisen vaikuttamisen ryhmä (YKV) järjesti yhteistyössä SAK:n ja Työväenmuseo Werstaan kanssa Leikkisä Perhelauantai -tilaisuuden huhtikuussa. Alkuvuodesta varauduttiin maakuntavaaleihin mutta pian todettiin ettei vaaleja ainakaan syksylle ole odotettavissa. Keskittyminen suunnattiin tuleviin eduskuntavaaleihin keväälle 2019.

26. yhteiset Vappujuhlat toteutettiin vapunpäivänä Keskustorin Jugend-torilla vappumarssin saavuttua paikalle. Tapahtuma järjestettiin yhdessä Vasemmistoliiton ja Sosialidemokraattien Tampereen kunnallisjärjestöjen kanssa. Tervehdyspuheen piti Jukka Gustafsson (sd), 1. juhlapuheen Ulla-Leena Alppi ja 2. juhlapuheen TaPJ:n kutsumana PAMin aluepäällikkö Elisa Penders. Vappujuhlan musiikillisesta annista vastasi Pauli Hanhiniemi.

SAK:lta anottiin ja saatiin paikallisjärjestöllemme kannustavaa toimintatukea. TaPJ on Facebookissa ja omat verkkosivut löytyvät osoitteesta www.tapj.fi.

Kategoria: Ajankohtaista

Kommentointi ei käytössä.

Copyright © 2016 SAK:n Tampereen Paikallisjärjestö ry. All Rights Reserved. Design by Juplin.