Toimintakertomus 2023

Toimintakertomus julkaistaan vuosittain keväällä

SAK:n Tampereen Paikallisjärjestö ry (TaPJ)

www.tapj.fi

Toimintakertomus 2023

SAK:n Tampereen Paikallisjärjestö on perustettu 1906 ja sen toiminta-alue on Tampereen seutukunta. Paikallisjärjestö täytti näin ollen 117 vuotta. Varsinaisia juhlia ei nyt järjestetty.

Jäsenyhdistyksiä paikallisjärjestöllämme oli vuoden lopussa 43.

Näiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on noin 55 000 ja olemme osastojen jäsenten lukumäärällä laskettuna Suomen suurin paikallisjärjestö.

Toimialoja ovat: Julkinen, YPA (yleinen palveluala), Teollisuus ja Kuljetus.

Hallinto

Johtoryhmä kokoontui vuoden aikana viisi kertaa järjestön asioiden hoitamiseksi ja valmistelemaan

hallituksen kokouksia. Johtoryhmässä myös keskusteltiin paikallisjärjestöön liittyvistä ajankohtaisista asioita ja suunniteltiin tapahtumia.

Paikallisjärjestömme hallituksen kokouksia pidettiin järjestäytymiskokouksen jälkeen kolme.

Puheenjohtajana toimi Marko Heikkilä, varapuheenjohtajina Tuula Pohjola ja Mika Lahtinen. Sihteerinä 2023 toimi Jaana Mäkinen ja taloudenhoitajana Miia Nieminen.

Kirjanpitäjänä jatkoi Eira Peltonen.

Hallituksen kokouksiin kutsutaan aina paikalle varsinaiset jäsenet, varajäsenet sekä asiantuntijajäsenet. Kokoukset pidettiin livenä. Toimialat kokoontuivat tarvittaessa.

Sääntömääräinen Edustajiston kevätkokous pidettiin 24.4.2023, kokouspaikkana Rakennusliiton osasto 10:n tilat, josta myös hallituksen kokoukset toimitettiin.

Sääntömääräinen Edustajiston syyskokous pidettiin myös Raksa 10:n tiloissa 17.11.2023, jonka yhteydessä pidettiin hallituksen ja edustajiston yhteiset pikkujoulut.

Hallituksen ja edustajiston kokouksissa kuulimme myös päivänpolttamia aiheita.

Omia tapahtumia ja osallistumista

Yhteiskunnallisen vaikuttamisen ryhmä (YKV) järjesti neljännen kerran Koko perheen Kesäpäivän 29.7.2023. Tällä kertaa kohteena oli Työväen Musiikkijuhlat Valkeakoskella. Väkeä oli mukavasti paikalla ja matka Valkeakoskelle sujui museojunan kyydissä. Itse tapahtuma oli pettymys eritoten lapsiperheille, sillä tapahtumassa ei ollut kyseisenä päivänä mitään lapsille suunnattua ohjelmaa.

Johtoryhmän päätöksen myötä emme tämänoloista perhetapahtumaa enää tule järjestämään.

30. Tampereen yhteiset Vappujuhlat pidettiin siten, että marssille kokoonnuttiin Frenckellin aukiolla, joka oli tapahtumapaikkamme, eli Laikunlavan vieressä.

Marssireitti oli Puutarhakatu-Hämeenpuisto-Hämeenkatu-Laikunlava. Tapahtuma järjestettiin yhdessä SD:n ja VAS-kunnallisjärjestön kanssa.

Laikunlavalla puheita piti TaPj:n, Sosiaalidemokraattisen- ja Vasemmistopuolueen edustajat. Musiikista vastasi Kiertorata yhtye ja Samae Koskinen, juontajaviihdyttäjänä toimi Riesa-Pelle, Stand up esiintyjänä oli Oksana Mehtätalo. Lisäksi tarjolla oli mm. letunpaistoa, kahvitarjoilua sekä Pamin onnenpyörä palkintoineen. Tapahtuma oli erilainen ja sai osittain positiivista palautetta.

Kiitos kaikille paikallisjärjestön toimijoille järjestelyistä.

Lokakuussa Särkänniemessä Karmivan Karnevaalin yhteydessä järjestettiin paikallisjärjestöjen yhteinen nuorten tapahtuma. Tapahtumaan osallistui reilu parikymmentä TaPJ:n nuorta jäsentä

Paikallisjärjestömme osastojen jäsenet ovat osallistuneet aktiivisesti myös Aluetoimikunnan toimintaan sekä erilaisiin SAK:n järjestämiin tapahtumiin – niin livenä kuin virtuaalisestikin.

SAK:lta anottiin ja saatiin paikallisjärjestöllemme kannustavaa toimintatukea.

TaPJ on Facebookissa SAK:n Tampereen Paikallisjärjestö ry ja Instagramissa @sak_tapj.

Omat Yhdistysavaimen pohjalla toimivat verkkosivut löytyvät osoitteesta www.tapj.fi/

Uudet kotisivumme otetiin käyttöön vuoden 2022 alussa.

Menneet toimintakertomukset